Személyes márkaépítés

vasárnap, május 11, 2014

Jómagam az Y generáció tagjaként, szimbiózisban nőttem fel a digitalizációval, ebből kifolyólag nekem nem új az, ha újabb színtereket kell megismernem akár az internet világában, akár legyen szó más médiumokról, vagy kütyükről. Az világháló minden szegmensét azonban én is csak most kezdem jobban kiismerni és úgy használni, hogy abból lehetőleg profitáljak. Amire szükségem van az a self/personal-branding, azaz az ön-/személyes márkaépítés. 

Tömören, olyan kontextusba helyezem magam, ami releváns lehet a karrierem szempontjából, ergo merem egy lapon említeni a nevemmel azt a bizonyos tartalmat, ami rólam, a nevemben, általam valaha megjelent (jelen esetben a világhálón). Ha pedig kevés a releváns tartalom, akkor lép életbe a gyártási folyamat, amikor is megkreálom ezeket a tartalmakat. Ám még mindezek előtt fontos alapköveket kell lefektetni. Kinek? Mit? Hogyan? - Ki a célcsoportom? Milyen jellegű tartalmat kívánok előállítani? Hogyan akarom előállítani és megszólítani a célcsoportomat? Ezeket a kérdéseket fogom az elkövetkezendőkben megválaszolni.

forrás: brandtrend.hu

A lehető legtöbb csatornán (Facebook, Instagram, Tumblr, Twitter, LinkedIn, Youtube stb.) kell jelen lenni, reprezentálni a tudásod és mindennemű pozitívumodat. Hogy mit tartasz kiemelésre méltó jellemvonásnak, attól is függ, hogy kik a megszólítani kívánt célszemélyek. Ebből adódóan már egyértelmű hogy milyen nemű tartalmat kell közvetíteni. Például az tizenévesek alsóbb korosztályát nyilván nem a karrier, valamint a munkavállalás gondolata fogja lázba hozni, mint inkább a sminkes, gameplayes, esetleg filmekről szóló bejegyzések, videók. Olyan tartalmak, amik aktualitással bírnak az életük jelenlegi szakaszában. A közönségünket pedig csak kifejezetten nekik szánt tartalommal tehetjük érdekelté.

A tartalom maga alapvetően minden esetben csakis egyfajta lehet, persze tematizálható, de valójában járuléka kell, hogy legyen maga a klisé. A jól bejárt út. Ez ebben az esetben is igaz és nem megkérdőjelezhető. Ám, nem szabad elfelejteni, hogy ha már a jól bevált utat választjuk, az se garantálja a sikert. Szükségünk van még egyediségre. A közönséget meglehet szerezni, de a célunk az, hogy meg is tartsuk őket, tehát ki kell tűnni valamivel. A kitűnést a tömegből szinte bármivel ellehet érni, tényleg csak az kell, hogy az ránk reflektáljon, könnyen emészthető és frappáns legyen. Egy szóval bármi ami csak ránk jellemző. S miután minden erőfeszítést megtettünk annak érdekében, hogy egyedi legyen a csomagolás, nem árt odafigyelni a tartalomra is.

A csomagolás maga az esztétikai burok, ám a tartalom az, ami feltűnés nélkül mégis hatással van az emberekre, ami elgondolkodtatja, és talán még befolyásolja is valamelyest a vélekedésüket. Nem elhanyagolható szempont kell legyen a közlendő üzenete. Ha pedig már eljutottunk a megszólítandó réteghez, akkor érdemes őket azzal megtisztelni, hogy azzal háláljuk meg virtuális jelenlétüket, hogy értelemmel töltjük meg nekik szánt mondandónkat. 

forrás: venitism.blogspot.hu

Végezetül pedig egy jókora lelkesedés és kitartás. Tegyük amit mindennél jobban szeretünk, élvezzük, hogy ezen dolgozhatunk és akkor egy nap majd célba érünk.

You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Hi :)
    Lovely blog, what do you say about follow each other?:)
    I'm waiting for you;)
    shootingdiamond.blogspot.com
    Regards

    VálaszTörlés

Subscribe