Túl kevés idő, túl sok tennivaló

szerda, május 07, 2014

Következik a vizsgaidőszak, ezzel együtt pedig az elkerülhetetlen. Arra gondoltam tehát, hogy az elkövetkezendőkben pár bejegyzés erejéig a tanulásról, jövőbeli tervekről és hasonló életbölcseleteket fogok veletek megosztani. 

Feltételezhetően mindenki volt már olyan helyzetben, hogy felhalmozódtak a tennivalói, a napok, amiket pedig a kötelességeinkre szánhattunk volna, pedig csak úgy eltűntek a semmibe. Ezt a hibát zseniálisan elkövettem és szánom a napokat, amiket elfecséreltem, mert már előre látom, hogy sok-sok kávétól kifosztott bolt és koffeinnel telitődött testem látja majd kárát hanyagságomnak. Azt is mondhatnám, hogy üdv az önpusztítás fellegvárában, csak, hogy teátrálisabban felvezessem a végső hajrát a vizsgaidőszak előtt.


Mivel ennyire szétestem és ez a bizonytalanság kicsit se segített rá a komfortérzetemre, ezért azt gondoltam ki, hogy ideje rendszereznem ezt a nagy káoszt a fejemben. 

Tehát kell valami rendszer. Az egymásra épülő tanulmányok voltak számomra a kiindulópont. Nekem nagy segítség, ha megpróbálom minél több platformon keresztül magamávé tenni azt a tudást, amire szükségem van. Értem ez alatt, hogy mondjuk nézzek meg egy youtube videót a témáról, olvassak nem csak ajánlott könyveket, a lényeg, hogy beleássam magam a témába. Próbálom olyan oldalról megközelíteni és olyan kontextusba helyezni a dolgokat, hogy az számomra a legmegemészthetőbb legyen. Gondolok itt még arra, hogy meg kell próbálnom úgy rendszerezni a tananyagokat, olvasmányokat, hogy azok kiegészítsék egymást. Amit pedig észrevettem magamon, sose árt, ha kicsit kiváncsi természetemet szabadjára engedem. Az érdeklődésből tájékozódás, a széleskörű tájékozódásból pedig tudás lesz.

Miután ez megtörtént jöhet az, amikor megpróbálom memorizálni a különböző adatokat. Nem vesz tragikusan sok időt igénybe, bár ez mennyiség függő, de azért tény, hogy jópár órát rá kell szánni, vagy alkalmanként még több délutánt is egy-egy feladatra. De amikor már túllendítettem magam a kezdeti nehézségeken, akkor már azon kapom magam, hogy egyre több adatot sikerül belepréselnem a fejembe, ami pedig nem véletlen, hisz, minél többet tanulunk, annál edzettebb lesz az elménk. Ennek köszönhetően egyre több adatmennyiség befogadására leszünk képesek. Tehát érdemes úgy ütemezni a tanulandókat, hogy lehetőleg ne legyen hosszabb kihagyás egyik-másik anyag megtanulása között.

A jótanácsokat és az iskolapaddal kapcsolatos tanulást most tegyük félre. Valójában az életünk egésze maga a tanulás folyamata. Igazából azt kell megtanulnunk, hogy tanulnunk kell. Minden téren. Okulni a hibáinkból és kiküszöbölni azokat.

Konklúzióként tehát mindenképpen egy lelkifejlődést foglal magába az okulás folyamata, melynek során jellemük új tudásra tesz szert. Minél több ilyenre teszünk szert, annál több szituációban álljuk majd meg a helyünket az élet legkülönbözőbb területén. Az pedig már csak hab a tortán, hogy mindezt természetesen saját érdekünkben.

képek forrása: Google

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe