Cannes és a Fehér Isten

szombat, június 07, 2014

Nem hittem, hogy valaha megélem azt a napot, amikor is arról számolhatok be, hogy végre valahára valami érdemlegeset produkált a magyar filmipar. Minden eddigi sztereotípiát és reménytelenséget hivatott elhesegetni a Fehér Isten. Mudruczó Kornél, magyar filmrendező alkotása, ami a cannes-i filmfesztiválon Un certain regard kategória fődíját hozhatta el. Azt kell mondjam, hogy Kertész Imre Sorstalanság c. könyvének megfilmesítése óta nem látott napvilágot ilyen kaliberű film.

Az előzetesére véletlenül bukkantam rá, akkor még mit sem tudva erről a filmről. Amikor megláttam az első jeleneteket nem hittem a szememnek, azért sem mert Budapesten játszódik, valamint azért sem, mert a végén kiderült, hogy ez egy magyar film. Egyszerűen hihetetlenül remek rendezői munka és bravúrosan filmvászonra vitt történet. 

Egy kicsit a történetről. Olyan világban játszódik, ahol a gazdák az utcára dobják a korcs kutyáikat, ezzel megkímélve magukat a "korcs-adótól" amit fizetniük kellene a kutyáik után. Az otthonaiktól megfosztott kutyák fellázadnak és bosszút esküsznek hálátlan gazdáik ellen. Főhőseink egy kislány, Lili, valamint édesapja által otthonról kidobott kutyájuk, Hagen. Kettejük szövevényes kalandját mesélik el a filmkockák.


Jót tett a történetnek az, hogy a rendező mert valami kreatívba és kicsit idegen tematikához nyúlni és nem, a már megszokott színészi gárdát felhasználni. Ez a frissesség és újszerű gondolkodás az, ami vérfrissítést ad ennek az iparágnak. Tényleg csak dicsérni lehet és remélni, hogy még több hasonló kaliberű alkotás lát majd napvilágot hazánkban. Én csak szorgalmazni tudom, hogy aki teheti, most menjen moziba és váltson jegyet erre az alkotásra, hisz az innovatív ötleteket nem csak díjjal lehet jutalmazni, a nézőközönség azzal köszönheti meg és szorgalmazhatja a hasonló alkotások megszületését, hogy jegyet vált az ilyen mozifilmekre.
Őszintén remélem, hogy ez a kezdete egy megújuló iparágnak.

képek forrása: Google, Youtube

You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Sohasem szerettem a magyar filmeket, de ez megfogott. Kíváncsi vagyok rá, és minél hamarabb meg szeretném nézni! :)
    Egyébként köszönöm, hogy írtál kommentet, nagyon jó a blogod ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha megnézted írj, hogy mégis hogy tetszett.
      Én köszönöm, hogy benéztél és írtál :)

      Törlés
  2. Great post!♥
    Let's follow to each other. :)

    www.anetesdomas.blogspot.com

    VálaszTörlés

Subscribe